tirsdag 6. november 2007

Å leia basisgruppa på læringsarenaen

”Effektive lærere er dyktige kunnskapsformidlere, men føler også ansvar for at elevene forstår og lærer”, sitat fra Good og Brophy.

I denne økta gjekk me gjennom mange viktige moment når det gjeld å leia ei basisgruppa. Det er utan tvil eit stort ansvar lærarane har i eit klasserom. Som lærar må ein blant anna ha ro i klasserommet, flyt i undervisninga, skapa gode relasjonar og ha eit fagleg fokus.

Det var mykje å ta tak i under denne forelesninga, men det som festa seg best hos meg var reportasjen med Robin. Det er meste ikkje til å tru at menneske kan vera så stygge i seg. Det var utruleg skremmande å sjå at verken lærar eller rektor tok tak i situasjonen då foreldra til Robin tok opp saka på skulen. Sjølv om Robin fekk det bra når han skifta skule, skulle det ikkje vera nødvendig for foreldra å måtta gå til slike drastiske tiltak. Den gamle skulen til Robin burde ha ordna opp i mobbesaka før det gjekk så altfor langt.

Mobbing er eit viktig tema i skulen, men eg tykkjer det er viktig at ein som lærar har fokus på alle aspekta rundt trivsel, ikkje bare mobbing. Det er ikkje alltid lett å veta kva ein skal gjera i situasjoner som fell utanfor ”normalen”. Då er det godt å veta at ein har eit godt støtteapparat rundt seg. Med kolleger, PPT, m.m. Det er derfor viktig at ein tørr å be om hjelp. Born me problem av ulike slag er noko ein må vera obs på tykkjer eg. Det er mange som manglar kunnskap rundt dette temat. Derfor er det viktig å gi beskjed på ein sakleg måte dersom ein mistenker noko.
Eg håpar med skal gå meir inn på dette temaet seinere, då eg tykkjer det er interessant, og ikkje minst viktig.

Lovparagrafen - § 9a – i opplæringslova om elevane sitt skulemiljø tok til å verka frå 1. april 2003. Dei nye vedtektene slår fast at «alle elevar i grunnskolar og vidaregåande skolar har rett til eit godt fysisk og psykososialt miljø som fremjar helse, trivsel og læring». Eg tykkjer det er viktig og bra at me har ei mobbelov i Norge, men fungerar den som den skal? Dersom ein ser på tilfelle til Robin vil ein sjå at den ikkje alltid fungerer. Er det godt nok at den berre fungerer i nokre tilfeller? Tal frå 2004 viser at me har mellom 35- og 40 000 born på skulane i Norge som blir mobba. Det er skremmanes høge tal tykkjer eg.

Som lærar er det viktig å skapa gode relasjonar til elevane, men det er òg viktig å skapa gode relasjonar mellom elevane då ein har som lærar ansvar for å skapa eit godt klassemiljø. Det er mange ting ein kan gjera for å skapa eit godt miljø. Eg trur det er viktig å ha aktivitetar som gjer at klassen må samarbeida. Eksempel på dette kan vera revy, elevbedrift, m.m.

Ein lærar har mykje ansvar, å god klassorden står høgt på lista. Skal elevane læra, må dei ha eit godt læringsmiljø. Det er viktig med tydelege beskjedar, få ro i klasserommet frå starten av timen og variera undervisninga. Variert undervisning er med på å holda fokus å interesse oppe sjå elevane.

Som Birgit sa under forelesninga ”Born treng vaksne rollemodellar”. Det er viktig at det alltid er samsvar mellom det ein vasken seier og det ein vaksen gjer. Måten ein forholder seg til born på er viktig. Diktet ” Når du respekterer eit born” illustrerer dette på ein fin måte tykkjer eg.
Born er som ein klump med leire i dei vaksne sine hender. Det tykkjer eg Birgits kommentar til Honningsvåg viser godt. Me trudde alle på den negative måten Birgit framstilte Honningsvåg på, å det viste seg å ikkje stemme. Det er lett å tru på det ein vaksen rollemodell seier, det er viktig å huska på når ein skal ut i praksis.

Revidert 29.04.08.

Når eg ein dag skal ut i læraryrket ynskjer eg å setje fokus på klassemiljø. Eg trur det er viktig at elevane opplever eit godt klassemiljø. Dersom elevane blir glade av å vera på skulen, og dersom dei føler seg trygge når dei er på skulen, er læringspotensialet mykje større trur eg. Eg har nevnt tidlegare at eg har null toleranse mot mobbing, og eg trur det er ein sak eg kunne jobba mykje med ute i skulen. Eg trur det er viktig å skapa gode relasjonar til elevane. Dersom elevane er trygge på deg som person, får dei tillit til deg. Då er grunnlaget for samarbeid mykje større.
Dersom elevane skal læra er det viktig å framstå som ein tydelig leiar, som veit kva han/ho vil. Då er heller ikkje elevane i tvil om kva som er forventa av dei, og dei får dermed klare mål å jobba ut i frå.

For at elevane skal jobba bra er det viktig å ha god klasseorden, men det er òg viktig å variera undervisninga trur eg. Dersom elevane aldri opplev noko nytt, vil dei truleg myste motivasjonen til å gjera ein god jobb. Dersom me varierar undervisninga er sjangsen for at alle finn noko dei er god på. Dette er med på å skape meistringsfølelse hos elevane. Noko som er viktig for å auka motivasjonen.
Me har jobba med ulike metodar å variera undervisninga på, noko som var lærarikt. Nokon av metodane me var inne på var bifrost, dramatisering, storyline, prosessorientert skriving, elevbedrift, osv. Som studenet har eg våre innom mange av desse metodane, men det var kjekt me ei oppfrisking. Det er ein stor fordel å kjenna til ulike måtar å undervisa på trur eg. Dersom ein ikkje kjenner til dei ulike måtane, kan ein heller ikkje ta dei i bruk.
Variert undervisning er viktig, men eg har tru på at me må halda fram med tradisjonell undervisning i tillegg. Elevane treng å sitta på sin eigen pult å konsentrera seg om sitt eige arbeid òg.

Ingen kommentarer: