tirsdag 6. november 2007

Oppdrag: Pedagogisk grunnsyn

Oppdraget

Me har no fått i oppgåve å jobba med ulike læringsteoriar. Det er mykje stoff me skal igjennom,så mi gruppa har gått saman med ei anna gruppe for å få ulike syn på dei ulike teoriane. Me er to som skal lesa om den same teorien. Neste mandag skal begge gruppene møtas, og då skal me presentera dei ulike teoriane for kvarandre.
Me har sett opp ein plan for korleis me vil arbeida me stoffet vidare fram mot framføringa.

Eg tykkjer det er bra at me blir litt ”kasta” ut i dette med læringsteoriar. Det gir oss ein sjangs til å danna våre eigne tankar kring dei ulike læringssyna.
Så nå er det bare å starte med å byggja vår eigen læringsplattform. :)

Samarbeid

Nå har me gått gjennom dei ulike læringsteoriane saman med den andre gruppa. Det var lærerikt, men eg føler eg må lesa meir på eiga hand for å få eit fullstendig bilde og eit grunnlag til å laga mi eiga plattform. Det er utruleg mykje stoff me skal gjennom, og denne prosessen har gjort det litt lettare å forstå dei ulike teoriane.

Gruppa mi har bestemt seg for kva læringssyn me meiner passer best for oss, og som skal vera grunnlaget for framføringa vår. Me har starta på jobben med framføringa, å eg har tru på at me skal få til ei bra framføring.
Me ynskjer å visa to ytterpunkt mellom ulike måtar å læra på, ulike lærinssyn. Me er einige om at menneske lærar best på ulike måtar, å at det nødvendigvis ikkje bare er ein læringsteori som er rett.

Framføringane er over


I dag har gruppene hatt framføring. Inntrykka etter ein sånn dag er mange. Eg tykkjer alle gruppene var flinke, det var mange kreative og gode framføringar.
Eg lærte mykje av å sjå på dei ulike gruppene, det var bra at ulike syn blei tatt opp. Det var kjekt å sjå på dei ulike tolkningane av teoriane.
Nå sitt eg igjen med mange ulike inntrykk. Eg har byrja å danna meg ei plattform med mitt syn på læring, men eg trur eg må bruka litt tid på dette å finna ut kvar eg står i forhold til dei ulike læringssyna.

Oppsummering av dei ulike læringssyna

I dag har me gjort mykje forskjellig.

Dei to siste gruppene hadde framføring i dag, også dei var flinke.

Me gjekk gjennom dei ulike teoriane på tavla. Birgit laga tankekart over dei ulike teoriane. Etter me var ferdige følte eg meg lettare forvirra. Ting eg lurte på vart besvart, men eg fekk stadig nye spørsmål. Dette ser eg på som positivt, då det gir meg lyst til å finna svar på desse spørsmåla. Eg trur ikkje det er meiniga at me skal forstå alt dette med læringsteoriar med ein gong, men at me skal få ei viss forståing slik at me kan danna oss ein tanke kring vår eiga plattform.

Eg har byrja å danna meg ei plattform med sosiokulturell læring i bunn. Dette synet tek utgangspunkt i at læring skjer i eit sosialt samspel mellom menneske. Læring er ein kontinuerlig prosess som skjer gjennom heile livet. Me lærer over alt, heile tida, og språket er vår viktigaste reiskap for tileigning av kunnskap.

Revidert 29.04.08.

Pedagogisk grunnsyn er ei grunnleggjande oppfatning av korleis ein trur læring skjer og korleis ein trur elevane lærer best. Det er derfor viktig for ein lærer å ha gjort seg opp ei meinig om kva pedagogisk grunnsyn han/ho ønskjer å leggja vekt på. Det pedagogiske grunnsynet til ein lærar vil reflektera arbeidet han/ho gjer. Ein vil derfor kunna begrunna valg av undervisningsmetodar gjennom pedagogiske grunnsyn. Som lærar treng ein ikkje vera låst på berre eit grunnsyn, ein kan trekka inn fleire, men det vil alltid vera eit grunnsyn som er framtredande. Etter kvart vil ein som lærar ha utvikla seg eit eige grunnsyn ut frå dei grunnleggjande grunnsyna. Dette trur eg er viktig fordi då kan ein stå for dei vala ein gjer, samstundes som ein kan begrunna desse vala ut frå eit teoretisk perspektiv.

Ingen kommentarer: